VVP tipt financieel adviseurs over SharePeople

VVP is hét vakblad voor financieel adviseurs in Nederland. VVP wil deze adviseurs met praktische verhalen en tips ondersteunen in hun dagelijkse adviespraktijk. In de rubriek ‘Verfrissend’ laat VVP vernieuwende initiatieven aan het woord. Dit keer krijgt SharePeople het podium.

Crowdsurance platform

Mede-oprichter van SharePeople Cosmas Blaauw vertelt in het artikel waar SharePeople vandaan komt. Aanvankelijk dacht hij niet zozeer aan een AOV: ‘Ik wilde zzp’ers motiveren om zichzelf te blijven ontwikkelen. En zo kwam ik – kort door de bocht – op een soort onderling betalingssysteem terecht (…) Het achterliggende idee is dat als je goed onderneemt, de kans klein is dat je ziek wordt. Vrij ingewikkeld allemaal, want wie bepaalt bijvoorbeeld wat ‘goed ondernemen’ is?’ Door de feedback van andere zzp’ers, maakte SharePeople eind 2018 de draai om op de eerste plaats een oplossing voor arbeidsongeschiktheid te zijn en zo het eerste ‘crowdsurance platform’ van en voor zzp’ers te worden.

Geen verzekeringskas

Op de vraag van de VVP wat het vernieuwende is aan het initiatief, antwoordt Cosmas: ‘Bij crowdsurance zijn alle premiebetalingen gezamenlijk exact even hoog als de geleden schade. Er zit geen marge tussen en alle betalingen gaan ‘peer2peer’. Met andere woorden: SharePeople Crowdsurance kent geen ‘verzekeringskas’ en verdient niet aan het uitblijven van schade bij de klant. We vragen slechts tien euro per maand.’

Lees hier het hele artikel terug. En ja delen in je eigen netwerk is fijn, zodat meer mensen kunnen kennismaken met SharePeople.