Samir

Samir Kabbouti: ‘Alles begint altijd met passie.’

Van kalkpoederproducent tot filmacteur; Samir Kabbouti is van alle markten thuis. En hij is ook nog ‘ns deelnemer van SharePeople én coöperatielid. Enthousiast vertelt hij zijn verhaal: ‘Alles begint altijd met passie, en die zie ik ook bij SharePeople’.

Leg uit, kalkpoederproducent?

‘Tijdens een rondreis door Marokko, raakte ik gecharmeerd van de kleurrijk gestucte muren in de Riads (traditionele marokkaanse B&B’s) in Marrakech. Echte knuffelmuren zijn dat, zo glad. Ik wilde dat in Nederland ook. En zo rolde ik de wereld van de kalkpoeder in. Een coöperatie van families ontgon de kalk op traditionele wijze in Marokko, Italiaanse kalkexperts keken mee voor een kwaliteitslabel en ik verkocht de kalk over de hele wereld.’

En de passie voor dit product?

‘Ik heb Marrokaanse roots. Ik was er trots op dat ik dit mooie product uit Marokko naar Nederland kon brengen. Nederlandse stukadoors leerden in Marokko hoe ze die muren knuffelglad konden maken. Dat voelde goed. Helaas hebben we in 2013, toen de bouwcrisis uitbrak, de keuze moeten maken om te stoppen.’

Wat doe je nu?

‘Ik ben zzp’er en werk in de sales en marketing, vaak IT-gerelateerd. Samen met een opdrachtgever iets nieuws in de markt zetten, inspireert me elke dag weer. Eigenlijk net als met de kalk, dat was ook nieuw.’

Aha, dat spreekt je dan vast ook aan in SharePeople?

‘Dat klopt! Het is zo’n no-brainer om deelnemer te worden. Het is simpel, laagdrempelig en goedkoop. SharePeople kwam op mijn social media voorbij en toen ben ik snel ingestapt. En ja, ik heb zoveel vertrouwen in het concept dat ik vorig jaar heb geïnvesteerd en nu mede-eigenaar ben.’

Waar komt dat vertrouwen vandaan?

‘Je voelt de passie voor het verhaal van SharePeople. Juist omdat deelnemers meedoen, meewerken en mede-eigenaar zijn, creëer je een concept dat gedragen wordt. Iedereen is ambassadeur. Ik ben op dit moment aan het verhuizen en vraag ook aan mijn schilder en loodgieter of en hoe ze zich hebben verzekerd tegen arbeidsongeschiktheid. En dan begin ik over SharePeople.’

En we zien je in de nieuwe reclamecampagne?

‘Haha, dat was een spontane actie. Ik zag de oproep voor modellen voorbijkomen en dacht: die kans krijg ik nooit meer. Ik ben loodgieter in de nieuwe reclamevideo en lig in een tandartsstoel, met een enorme lap tekst…’

Wil jij net als Samir ook meedoen, meewerken en mede-eigenaar worden van SharePeople? Sluit je dan nu aan.