missers op LinkedIn

De 3 meest gemaakte missers op LinkedIn

Je doet zo je best om je netwerk op LinkedIn uit te breiden. Te laten zien wie je bent, wat je wilt en wat je kan. En toch lukt het maar niet. Hoe zou dat komen? Wat gaat er fout? Of nog beter, wat kan beter? Dit zijn de 3 meest gemaakte missers op LinkedIn.

1. Alleen maar zenden.

Lekker jezelf promoten en verder nergens op reageren. Ook niet op de reacties op je eigen post. Dat is natuurlijk niet de manier om een verbinding aan te gaan met mensen. Nodig uit, reageer en breng ook vooral iets. Zorg voor interactie en ga vooral het gesprek aan met elkaar.

2. Te commercieel

Je stopt veel tijd in het maken van de juiste post. En dan wil je daar ook wel iets voor terug. En dus eindig je eigenlijk altijd met een call to action. Stuur me een berichtje, ga naar mijn website. Maar wat als je een vraag zou stellen? Een vraag brengt een gesprek op gang en is soms waardevoller dan je call to action delen. Met een vraag, en het gesprek dat daarop volgt, kun je laten zien wie je bent, waar je voor staat en wat je visie is. Ze leren jou kennen.

3. Niet persoonlijk

Sommige mensen worden nooit persoonlijk. En nee, het is geen FaceBook maar je verschuilen achter een logo is niet de manier om verbinding te maken. Mensen willen weten met wie ze zakendoen. Laat jezelf zien, deel je visie en laat zien wie jij bent. Mensen doen zaken met mensen

NB; deze 3 missers komen uit het webinar dat Anoek Schippers, op verzoek van SharePeople, gaf voor deelnemers van SharePeople. Je kunt hier de opname terugkijken >

Samen weten we meer

Heb jij kennis over een onderwerp waar veel zzp’ers iets aan heeft? En vind je het leuk om die kennis met andere ondernemers binnen SharePeople te delen? Stuur ons een berichtje en wie weet host jij een van de volgende webinars.

Ben je (nog) geen deelnemer maar wil je wel je kennis delen? Dan is het misschien een goed idee om nu eindelijk die aov te regelen en je aan te melden. Doe de test en kijk of SharePeople ook bij jou past.

En dan kan je meteen erachteraan ons een berichtje sturen met het onderwerp van je webinar dat voor andere deelnemers interessant zou kunnen zijn.