Klachtenprocedures SharePeople B.V. *

Als je niet tevreden bent over SharePeople, over bijvoorbeeld communicatie of jouw ziekmelding dan horen wij dit graag. Een klacht is voor ons een belangrijk signaal om onze producten en/of dienstverleningen te verbeteren. Wij doen ons uiterste best om ervoor te zorgen dat al onze (potentiële) deelnemers tevreden zijn én blijven.

Heb jij een klacht?

Dan horen wij die graag. Om jouw klacht zo goed mogelijk te kunnen behandelen is het belangrijk om deze kort en duidelijk te omschrijven.

  • Waar ben je niet tevreden over?
  • Welke reactie/oplossing had je verwacht maar heb je niet gekregen?
  • Wat was naar jouw idee een goede oplossing geweest?
  • Wat kan SharePeople doen om dit op te lossen?

Hoe geef je een klacht door?

Je kan een klacht doorgeven op de volgende manieren:

Wanneer krijg je een reactie?

Ons streven is de klacht zo snel mogelijk op te lossen en binnen 5 werkdagen inhoudelijk te reageren. Lukt dit niet binnen 5 werkdagen dan ontvang je een e-mail met bevestiging dat de klacht is ontvangen en de reden dat de behandeling van jouw klacht langer duurt en wanneer je uiterlijk een reactie van ons kan verwachten.

Wat als je niet tevreden bent met onze reactie?

Als je niet tevreden bent over de afhandeling van jouw klacht, dan willen wij dit natuurlijk graag weten. Mochten wij er gezamenlijk niet uitkomen dan zijn er twee opties:

  • Een algemene klacht laten toetsen door de klachtencommissie. Deze commissie bestaat uit deelnemers van SharePeople.
  • Een klacht die een ziekmelding betreft zal in behandeling worden genomen door de commissie ziekmeldingen. Binnen deze commissie worden drie disciplines juridisch, medisch en financieel vertegenwoordigd. Waarbij (medische) informatie zorgvuldig wordt getoetst en waarbij we immer de privacy borgen.

Je kunt ze bereiken via klacht@sharepeople.nl.

Wat als je niet tevreden bent met de afhandeling van je klacht over de SharePeople AOV? 

Ben je – ondanks onze inspanningen – niet tevreden over de manier waarop jouw klacht is afgehandeld?
Nadat wij ons definitieve standpunt hebben gedeeld, kun je jouw klacht voorleggen aan het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). 

Binnen welke termijn kun je een klacht indienen bij Kifid?

Je kunt je klacht indienen: 

  • Binnen één jaar nadat je de klacht bij ons hebt ingediend, of 
  • Binnen drie maanden na de datum van onze brief of het bericht waarin wij ons definitieve standpunt hebben gegeven. 

De langste van deze twee termijnen geldt. 

Over het Kifid 

Het Kifid is een onafhankelijke instantie die consumenten helpt bij klachten over financiële dienstverleners.
Als het Kifid jouw klacht in behandeling neemt, probeert de Geschillencommissie eerst te bemiddelen tussen jou en SharePeople.
Lukt dat niet, dan neemt de Geschillencommissie zelf een bindende beslissing over je zaak. 

Meer informatie vind je op de website van www.kifid.nl.

Naar de rechter 

Wil je geen gebruikmaken van de klachtenprocedure bij het Kifid?
Dan kun je het geschil ook voorleggen aan de bevoegde rechter.

*Het inschakelen van het KiFid is niet van toepassing op SharePeople 2 jaar of aanvullende donaties omdat deze AOV oplossing niet onder toezicht van de AFM valt

Voor vragen over de klachtenprocedure kunt u gerust contact met ons opnemen via contact@sharepeople.nl of 030-2080802.