Site pictogram SharePeople

Drie jaar SharePeople: de cijfers

Drie jaar SharePeople

SharePeople heeft in haar eerste drie jaar een eigen positie verworven op de AOV-markt. Een positie waarbij we afrekenen met de nadelen van enerzijds verzekeraars (duur en ingewikkeld) en anderzijds schenkkringen (verplichte bijeenkomsten, ziekmelden bij je eigen groep). Een SharePeople-deelnemer is maandelijks € 32 kwijt (en krijgt daarvoor bij ziekte netto € 2.000 per maand voor maximaal 2 jaar), dat is veel minder dan bij concurrenten. 

De cijfers

Drie jaar SharePeople laat verder het volgende interessante beeld zien (zie ook de infographic):

Ongeloof bij lage kosten per maand

In tegenstelling tot schenkkringen (zoals Broodfonds en Voorzieningenfonds) heeft SharePeople geen verplichte bijeenkomsten en geen verplichte spaarinleg. Ook hoef je je bij ziekte niet bij eigen groepsleden ziek te melden (wordt vaak als vervelend ervaren) maar bij een onafhankelijke arbodienst. Een klant doneert maximaal één keer per maand maximaal 6% van de gekozen inkomensdekking (1.500, 2.000 of 3.000 euro). Dus maximaal 90, 120 of 180 euro. Omdat het ziekteverzuim bij SharePeople laag is, vallen deze kosten in de praktijk veel lager uit dan deze maximale bedragen.

Cosmas, oprichter van SharePeople: “We laten deze cijfers nu drie jaar stabiel zien en bewijzen dat crowdsurance een meer dan goed alternatief is voor alle andere AOV-oplossingen. Ook in de coronatijd is ons ziekteverzuim laag gebleven. We krijgen heel vaak als eerste reactie van potentiele klanten dat ze gewoon niet geloven dat ze voor zo’n laag bedrag hun risico bij arbeidsongeschiktheid af kunnen dekken. Maar de stevige groei het laatste jaar is een indicatie dat het kwartje nu stevig valt bij zzp’ers en ondernemers.”

Lees dit bericht ook op Sprout, VVPonline, InFinance en amweb.

Mobiele versie afsluiten