Je hebt je ziekgemeld.
En nu?

Wat kun je dan van ons verwachten – en verwachten wij van jou?

Samen sta je zeker

Wij vangen arbeidsongeschiktheid samen op.

We helpen je in deze moeilijke tijd. We kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt over je ziekmelding, de begeleiding en donaties. De meeste deelnemers vinden op deze pagina de informatie die ze nodig hebben. Hopelijk jij ook. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op.

Dit zijn de volgende stappen:

Wat hebben we van jou nodig?

Jij bent ziek en hebt al veel aan je hoofd. We ontzorgen en helpen je daarom zoveel mogelijk. Er zijn twee dingen die we wel van jou vragen:

  • Zorg dat je telefonisch bereikbaar bent. We kunnen het proces anders niet starten.
  • We hebben je inkomensgegevens nodig voor het bepalen van het donatiebedrag. Je ontvangt een mail zodra je dit moet aanleveren. Lees hier alvast hoe je dit kunt doen, zodat het donatietraject geen vertraging oploopt.

Infographics

Wil je graag alle informatie over het donatieproces en/of ziektebegeleiding in één overzichtje? Download hier de infographics.

SharePeople Crowdability

Meer dan een arbodienst

Een ongeluk of ziekte overkomt je. Of dat nu is vanwege een whiplash, kanker of burn-out.

Sinds 2017 zijn we steeds beter geworden in het begeleiden van zieken. We vangen je op en onze adviseurs denken met je mee, zodat duurzaam kunt herstellen en ondernemen.

SharePeople AOV bereken je kosten

Veelgestelde vragen

Hoe meld ik me beter?

Ben je sneller hersteld dan verwacht en is de begeleiding nog niet gestart? Breng ons op de hoogte en stuur een mail naar coordinatie@sharepeople.nl. Is je begeleiding al begonnen? Dan kun je je beter melden bij je persoonlijke adviseur werkvermogen van SharePeople Crowdability.

Waarom hebben jullie mijn inkomensgegevens nodig?

Bij SharePeople hebben we de afspraak dat je nooit meer ontvangt, dan je wanneer je zelf gewerkt zou hebben. Daarom vragen we je om jouw inkomensgegevens (bijvoorbeeld btw-aangifte) te delen, zodat we dit kunnen controleren.

Hoe lang duurt het voordat ik donaties ontvang?

Als je arbeidsongeschikt raakt, dan bepalen we samen je eerste ziektedag. Vanaf dat moment geldt twee maanden wachttijd. De eerste twee maanden overbrug je dus zelf. Aan het einde van de derde maand start de eerste donatieronde.

Voorbeeld: Is je eerste ziektedag op de 26 april? Dan ontvang je de eerste donaties op 26 juli.

Hoe wordt bepaald of ik arbeidsongeschikt ben? 

Na je ziekmelding volgt een persoonlijk gesprek met één van de adviseurs werkvermogen van SharePeople Crowdability. In overleg bepalen jullie of en voor welk % je arbeidsongeschikt bent.  

Het is uiteraard verstandig om eerst je huisarts te raadplegen, maar logischerwijs ben je al bij een behandelaar geweest. Indien nodig vindt er een gesprek plaats met de bedrijfsarts of medisch adviseur, deze kan – met jouw toestemming – nadere medische informatie opvragen bij je eigen arts.  
 
Kijk hier voor meer informatie over SharePeople Crowdability

Wat gebeurt er als ik mijn beroep niet meer kan uitoefenen, maar wel ander werk kan doen? 

Het kan zijn dat je langdurig arbeidsongeschikt bent en je jouw werkzaamheden (blijvend of voor langere tijd) niet meer kunt uitvoeren. Wanneer dit het geval is, dan is het belangrijk om samen met je Adviseur Werkvermogen te bekijken wat de beste stappen zijn. Hierbij kan, in het belang van jou als ondernemer, gekeken worden of het nodig is om ander passend werk te vinden dat aansluit bij jouw onderneming, vaardigheden en mogelijkheden.

Blijf op de hoogte

Meer over gezond ondernemen, aanbiedingen en de verplichte AOV? Deel je e-mailadres en ontvang onze updates.

Wil je teruggebeld worden?

Wil je teruggebeld worden?

Blijf op de hoogte

Meer over gezond ondernemen, aanbiedingen en de verplichte AOV? Deel je e-mailadres en ontvang onze updates.